مقالات

خواص زعفران در تنظیم سیکل پریود

درمان عقب افتادن پریود با زعفران

درمان عقب افتادن پریود با زعفران

اکثر ما وقتی نام زعفران می‌شنویم، یاد غذاهای خوش‌رنگ و بوی زعفرانی می‌افتیم. اما چیزی که از آن غافلیم، مزایای بی‌شماری است که این ادویه گران‌بها برای سلامتی ما دارد.

اکثر خانم‌ها در طول زندگی خود با چالش‌های مختلفی در زمینه پریود روبرو می‌شوند .

یکی از این چالش ها ، عقب افتادن زمان پریود، دردهای شدید ، ابتلا به سندروم قبل از قاعدگی و غیره هستند.

پس در این مقاله تصمیم گرفتیم راجع به راه‌های درمان عقب افتادگی پریود ، با استفاده از زعفران صحبت کنیم .

اما خواص این محصول برای سلامتی چیست؟ چگونه و به چه میزان باید از زعفران استفاده کرد؟ مهم‌ترین نکته برای خرید زعفران با کیفیت و موثر در درمان مشکلات زنانه کدامند ؟

 

خواص زعفران در تنظیم سیکل پریود

زعفران به دلیل خواصی که برای سلامت زنان دارد، به شرط مصرف درست، می‌تواند این مشکلات را برطرف کند .

زعفران تنها یک ادویه برای آشپزی نیست. زیرا سرشار از ویتامین‌هایی مانند “A” ،”C” و گروه “B” و مواد معدنی مانند زینک ، آهن ، منیزیم و غیره است .

همچنین غنی از مواد شیمیایی مفیدی چون کروسین، سافرانال و پیروکروسین بوده که نقش موثری در سلامتی زنان دارند .

مصرف زعفران باعث آزاد شدن برخی از هورمون‌هایی می‌شود که می‌توانند عضلات رحم را تحریک کنند . این مسئله باعث ریزش دیواره رحم و آغاز خونریزی خواهد شد .

در نتیجه درمان عقب افتادگی پریود با زعفران ، در طب سنتی و چینی بسیار رواج دارد . حتی در شرایطی که لازم است زمان پریود جلو بیفتد ، استفاده از این دمنوش‌ها موثر است .

مصرف این ادویه تنها برای درمان عقب افتادگی پریود نیست . بلکه نقش موثری در کاهش درد ، کاهش علائم پریود و کاهش اختلالات سندروم قبل از قاعدگی دارد .

مصرف زعفران در قاعدگی نه تنها مضر نیست بلکه سافرانال موجود در آن ، به عنوان آرام‌بخش عمل کرده و باعث تسکین درد می‌شود .

همچنین این گیاه ، طبع بسیار گرم همراه با خواص ضد التهابی داشته که تاثیر مستقیم بر آرام شدن عضلات رحم دارد .

از طرف دیگر این ماده دارویی ، با افزایش سرعت جریان اکسیژن به رحم ، به تسکین گرفتگی‌های پریود کمک می‌کند .

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که پریودهای نامنظم دارند ، مصرف دمنوش حاوی زعفران می‌تواند به مرتب شدن سیکل قاعدگی کمک کند .

 

طرز تهیه انواع دمنوش زعفران

چای و عسل :

ساده‌ترین روش تهیه دمنوش زعفرانی ، انداختن یک یا دو رشته در فنجان آب جوش یا چای است . بعد از اینکه کمی خنک شد می‌توانید به آن مقداری عسل اضافه کرده و نوش جان کنید .

شما می‌توانید سه بار در روز از این چای زعفرانی استفاده کنید .

دمنوش زنجبیل :

اگر نیاز دارید فورا اقدام به درمان عقب افتادگی پریود با زعفران نمایید ، این روش دارای غلظت بالایی از زعفران بوده و معمولا آثار آن بین ۳ تا ۵ روز بعد مشخص می‌شود .

برای تهیه این دمنوش ، چند رشته زعفران را در هاون پودر کنید . در حدی که پودر آن به اندازه یک سوم قاشق مرباخوری شود .

زعفران را به دو یا سه لیوان آب جوش ، همراه با یک سوم قاشق مرباخوری زنجبیل و دارچین اضافه کرده و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد.

همچنین اگر دوست داشتید، می‌توانید بعد از کمی خنک شدن به آن عسل اضافه کنید . از این دمنوش ، روزانه یک لیوان میل نمایید .

دمنوش گلاب :

چند رشته زعفران را آسیاب کرده و با گلاب مخلوط کنید . این محلول را روی شعله ملایم بگذارید تا به جوش آید . بعد از کمی جوش خوردن ، آن را بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود . سپس عسل به آن اضافه کنید و میل نمایید . توصیه می‌شود از این نوشیدنی یک روز در میان استفاده کنید .

نکته مهم :

مصرف زعفران باعث کاهش فشار خون می‌شود . پس اگر فشار خون پایینی دارید ، مراقب باشید و در خوردن آن زیاده‌روی نکنید. اگر قرص فشار می‌خورید، قبل از مصرف این دمنوش‌ها با پزشک مشورت کنید .

 

نکات مهم در زمینه درمان عقب افتادگی پریود با زعفران

درمان عقب افتادگی پریود با زعفران ، مانند شمشیر دولبه عمل کرده و مصرف بیش از اندازه آن نه تنها آرام‌بخش نیست ، بلکه موجب افزایش اضطراب در این دوران نیز خواهد شد ، پس مراقب باشید و زیاده‌روی نکنید .

از آنجایی که مصرف این ماده دارویی در سه ماه اول بارداری بسیار خطرناک است و آسیب جدی به جنین  وارد می‌کند ، قبل از مصرف حتما از عدم بارداری خود مطمئن شوید .

همچنین طبع این ماده بسیار گرم است . بنابراین هنگام مصرف آن در فصل تابستان احتیاط کنید . توصیه ما این است که از مقدار زعفران کمتر استفاده کنید و آن را همراه با شیر یا هر نوشیدنی خنک دیگر مصرف کنید .

در حالت معمول درمان عقب افتادگی پریود با زعفران ، بی‌خطر است .

اما در نظر داشته باشید که مطالب مطرح شده در این مقاله ، برای درمان بیماری شما نیست ، زیرا ممکن است این اتفاق ، نشان‌دهنده یک مشکل جدی باشد .

بنابراین این موضوع را مدنظر داشته باشید و حتما به پزشک مراجعه کنید و به خوددرمانی نپردازید .

نکته مهم دیگر برای درمان عقب افتادگی پریود با زعفران ، کیفیت و اصل بودن این ماده دارویی است ، زیرا محصولات تقلبی غیر استاندارد بوده و از مواد شیمیایی مضر برای سلامتی درست شده‌اند .

یکی از راه‌های اطمینان از کیفیت و اصل بودن این محصول ، خرید از مراکز معتبر مانند خشکبار محسن است .

جهت رفاه شما عزیزان ، انواع زعفران را در بسته‌های وزنی متفاوت تهیه کردیم تا بتوانید متناسب با بودجه و نیاز خود ، بهترین خرید را داشته باشید . برای دیدن انواع محصولات به بخش فروشگاه مراجعه بفرمایید .

و در آخر، اگر نکته یا نظری در رابطه با درمان عقب افتادگی پریود با زعفران دارید ، در کامنت‌ها آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *