مقالات

آجیل چهار مغز ، میان وعده مقوی

آجیل چهار مغز چیست ؟

آجیل چهار مغز از دسته مواد غذایی است که نام آن تداعی‌کننده ایام خاصی از سال نظیر شب یلدا و عید نوروز در ذهن ما است .

اگر شما از خواص بی‌نظیر این ترکیب خوشمزه با خبر شوید، آن را جزو مایحتاج ضروری سبد خرید روزانه یا ماهانه خود قرار می‌دهید .

مخلوط ۴ مغز بادام هندی، پسته، فندق و بادام درختی با هم به آجیل چهار مغز شهرت یافته است .

این نوع آجیل هم به صورت خام و هم به شکل بو داده و شور وجود دارد که افراد طبق ذائقه و سلیقه خود آن را تهیه و مصرف می‌کنند .

تغذیه آجیل چهارمغز خام از نظر پیشگیری از بیماری‌های و حفظ سلامتی بدن برای افراد دچار بیماری‌های نظیر فشار خون بالا و بیماران قلب و عروقی بهتر بوده و بیشتر توصیه می‌شود‌ .

 

چرا آجیل چهار مغز ؟

از آنجا کـه حمل مغز‌ها بـه محل کار یا مدرسه بسیار آسان اسـت، می توان از ان‌ها بـه عنوان یک میان وعده‌ی مغذی استفاده کرد .
میزان کلسترول مضر خون افرادی کـه از چهار مغز سالم و تازه استفاده میکنند، کاهش می یابد و از بیماری‌های‌ قلبی عروقی در امان میمانند .

دارای فسفر، آهن، منگنز، مس، روی، کلسیم، پتاسیم، انواع ویتامین A ،B و E، انواع پروتئین‌ها، املاح ضرورى و اسیدهاى چرب غیراشباع کـه براى بدن مفید و حیاتى اسـت .

 

خواص آجیل چهارمغز چیست ؟

نقش مهمی در التیام عملکرد سلول‌های‌ مغز ایفا میکند تا جایی کـه بـه مرور زمان و با مصرف روزانه منجر بـه افزایش هوش می شود .

ملاتونین یکی از مواد مفید موجود در آجیل چهار مغز اسـت کـه باعث التیام خواب می شود ودر کاهش بیخوابی و رفع سایر اختلالات خواب موثر اسـت .

از التهاب و اکسیداسیون را در شریان‌ها پس از مصرف غذای چرب جلوگیری میکند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *